Shockwave therapie

(Chronische) pijnklachten kunnen veroorzaakt worden door ontstekingen of verkalkingen van pezen of slijmbeurs verkrampte spieren of spierknopen (trigger points). Shockwave therapie kan verlichting bieden. Onze ervaren behandelaren zijn aangesloten bij de “Nederlandse Verenging voor Musculoskeletale Shockwave Therapie”. Wij helpen je graag met shockwave therapie in onze praktijk in Amsterdam Zuid!

Shockwave therapie is beschikbaar op de volgende locaties:

Wat is shockwave therapie?

Shockwave therapie is een van de nieuwste ontwikkelingen in pijnbehandeling. Door het toedienen van hoog energetische akoestische impulsen verbeteren stofwisseling en bloedcirculatie waardoor de eigen genezingskracht van het lichaam verbeterd wordt. De oorzaak van de pijn wordt rechtstreeks bij de oorsprong bestreden, zonder medicatie of chirurgie. Succesvolle resultaten worden al behaald na een paar behandelingen. Dankzij shockwavetherapie kan een injectie of zelfs een operatie voorkomen worden.

Is shockwave therapie geschikt voor jou?

Shockwave therapie kan goed zijn voor mensen met chronische pijnklachten zoals:

• Schouderpijn met beperkte beweeglijkheid
  • Elleboogpijn (tennis-, golfelleboog)
  • Pijn aan knieschijf
  • Pijn aan achillespees, hielpijn/hielspoor
  • Nek-, schouder-, of rugpijn en spanning
  • Andere vormen van tendinitis

Je eerste afspraak

Tijdens de intake wordt met jou doorgesproken of shockwave-therapie op jouw klachtenpatroon een positieve uitwerking zal hebben. Op basis van een echo stellen we de diagnose vast waarna we met het shockwave apparaat de klacht behandelen. We bespreken dan hoeveel behandelingen er nodig zijn.

Maak een afspraak

Wij zijn er om jou te helpen. Fysiotherapie, Personal Training, (top)Sport Performance Training, Manueel Therapie, het kan allemaal in ons sport medisch centrum in Amsterdam Zuid of Weesp. Plan een intake in om erachter te komen wat jij nodig hebt om te presteren.

Direct contact

Ma – do

Vr

Za – zo

Heb je een vraag? Wij geven graag het antwoord.

Gewenste locatieverplicht
Optioneel
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Energize your goals

Wij zijn Fysiomed uit Amsterdam Zuid, wij zijn er voor iedereen. Voor iedereen die zijn prestaties wil optimaliseren en voor iedereen die zijn prestaties wil maximaliseren. Haal je alles uit jezelf, of eis je alles van jezelf. Dat is het verschil tussen sport en topsport. Wij zijn topsporters in tijden van revalidatie en prestatie. Zowel in het binnen- als buitenland. Kom langs in Amsterdam Zuid of Weesp!

Volg ons op sociale media