Echografie

Als fysiotherapeut zijn wij dé expert op het gebied van het bewegingsapparaat, qua anatomie, functie én revalidatie. Echografie is, in combinatie met de anamnese en het lichamelijk onderzoek, een waardevol hulpmiddel bij het stellen van een correcte diagnose. Wij helpen je graag met echografie in onze praktijk in Amsterdam Zuid!

Echografie is beschikbaar op de volgende locaties:

Wat is echografie?

Echografie biedt de mogelijkheid onder de huid te kijken. Onder andere spieren, botten, pezen, slijmbeurzen en ligamenten worden zichtbaar. Al dan niet in afwijkende vorm. Zo zien we of een verkalking aanwezig is, een pees kenmerken van een tendinopathie vertoont, er sprake is van een scheur etc. Voor ons wordt de aard en ernst van de afwijking dus duidelijk en stemmen we de therapie beter op de aandoening af.

Ook mensen met veel (pijn)klachten die moeilijk lichamelijk te onderzoeken zijn kunnen we met de echo bekijken. Echografie kan ook dynamisch worden ingezet. Zo zien we wat er met een structuur gebeurt tijdens een (provocerende) beweging.

Is echografie geschikt voor jou?

In wezen is echografie toegankelijk voor iedereen. Bij elke gewrichts-, pees- of spier gerelateerde klacht kan echografie zinvol zijn als aanvullende diagnostiek. Dat geldt voor spier- als peesklachten of trauma. Voor sommige gewrichten is echografie zelfs het meest valide diagnosticum en geeft het de meest waardevolle informatie.

Je eerste afspraak

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Maak een afspraak

Wij zijn er om jou te helpen. Fysiotherapie, Personal Training, (top)Sport Performance Training, Manueel Therapie, het kan allemaal in ons sport medisch centrum in Amsterdam Zuid of Weesp. Plan een intake in om erachter te komen wat jij nodig hebt om te presteren.

Direct contact

Ma – do

Vr

Za – zo

Heb je een vraag? Wij geven graag het antwoord.

Gewenste locatieverplicht
Optioneel
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Energize your goals

Wij zijn Fysiomed uit Amsterdam Zuid, wij zijn er voor iedereen. Voor iedereen die zijn prestaties wil optimaliseren en voor iedereen die zijn prestaties wil maximaliseren. Haal je alles uit jezelf, of eis je alles van jezelf. Dat is het verschil tussen sport en topsport. Wij zijn topsporters in tijden van revalidatie en prestatie. Zowel in het binnen- als buitenland. Kom langs in Amsterdam Zuid of Weesp!

Volg ons op sociale media